名古屋大学人文学研究科 Graduate School of Humanities / School of Humanities

研究倫理教育e-learning受講について

大学院生 各位

研究倫理教育e-learningについて、よくお問い合わせをいただく事項をまとめました。ログインができないなどの問題がありましたら、まずこちらをご覧ください。
<6月30日までに実施してください。>
(よくお問い合わせをいただく事項)
http://web-honbu.jimu.nagoya-u.ac.jp/gakumu/gakumubu/contens/oshirase/20170526_faq_jp.pdf

 名古屋大学では、平成26年8月に策定された文部科学省の「研究活動における不正行為への対応等に関するガイドライン」に対応して、学生に対する研究倫理教育を進めています。
 この一環として、平成29年度から、EPIGEUM社によるe-learningコース【盗用を回避するためには】を導入し、全大学院生が受講することになりました。

 平成29年5月22日(月)に、皆さんの名古屋大学メール(@*.m-box.nagoya-u.ac.jp)にEPIGEUM社(technical@epigeum.com
から受講のお知らせが送付されます。これは本学から依頼して送付されていますので、必ず開封して、 メール本文に記載されたURLをクリックし、e-learningのサイトから受講登録を完了し、受講を開始してください。
 e-learningは、コース内容を各自のPCやスマートフォンで受講し、最後に行うテストで80点以上取れば合格し修了します。コース内容やテストは何度でも実施することができます。
◆◆受講期限:平成29年6月30日◆◆
 EPIGEUM社から受講のお知らせが到着したら、以下を参照して受講登録を各自行ってください。
http://web-honbu.jimu.nagoya-u.ac.jp/gakumu/gakumubu/contens/oshirase/20170424_e-learn_jp.pdf
 操作の方法等分からないことがありましたら、下記連絡先に連絡してください。

<e-learningに関する問い合わせ先>
教育推進部教育企画課教育改革推進係
  Tel:052-789-2162 
  E-mail:gak-reform@adm.nagoya-u.ac.jp
  受付時間:月~金の9~17時(12~13時を除く)

<参考>EPIGEUM社からの受講のお知らせメールのサンプル
-------- Forwarded Message --------
Subject: 【重要】XXXX XXXX 様 研究倫理オンライン教育コースシステムに登録・受講をしてください
From: Epigeum コースシステム <technical@epigeum.com>
XXXX XXXX 様、
あなたが所属する機関のシステム管理者によって、研究倫理のオンライン教育システム「Epigeum」コースに、XXXX XXXX
様のアカウントが登録されました。
つきましては、コースをご利用いただく前に、以下の手順でご自分のアカウントを有効化していただきますよう、お願いいたします。
その後、所属機関から別途お知らせされる受講手順に従い、受講を開始してください。
以下のURLをクリックまたはブラウザにコピー&ペーストして、リンクを開いてください。

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX(送付されるメールに記載されています)
プライバシーポリシーと利用規約を確認のうえ、チェックボックスにチェックを入れて、「今すぐ登録」をクリックします。
「アカウントは正常に認証されました」というメッセージが表示されます。
その後、右上のユーザー名とパスワードのボックスに以下のユーザー名とパスワードを入力して、「サインイン」をクリックしてください。
ユーザー名:あなたの名古屋大学メールアドレス(@*.m-box.nagoya-u.ac.jp)
パスワード: **************** (送付されるメールに記載があります)
パスワードの変更を求められますので、ご自身で新しいパスワードを設定してください。設定後、「送信」をクリックしてください。
以上でアカウントの有効化に関わる作業は終了です。

-----
Epigeumコース管理者

<2017/5/29更新>

大学院生各位

研究倫理教育e-learningについて、よくお問い合わせをいただく事項をまとめました。
ログインができないなどの問題がありましたら、まずこちらをご覧ください。
<6月30日までに実施してください。>

(よくお問い合わせをいただく事項)
http://web-honbu.jimu.nagoya-u.ac.jp/gakumu/gakumubu/contens/oshirase/20170526_faq_jp.pdf
(研究倫理教育e-learning実施マニュアル)
http://web-honbu.jimu.nagoya-u.ac.jp/gakumu/gakumubu/contens/oshirase/20170424_e-learn_jp.pdf

*********************************************************************************************************************************

【To all graduate students】

Here is the FAQs for the e-learning course "Avoiding Plagiarism". Please take a look at "E-learning Guideline - Frequently asked questions" if you have any problems in signing in, etc. Thank you. (Note: Please make sure to complete the course by June 30th)

(E-learning Guideline - Frequently asked questions)
http://web-honbu.jimu.nagoya-u.ac.jp/gakumu/gakumubu/contens/oshirase/20170526_faq_en.pdf

In compliance with the"Guidelines for Responding to Misconduct in Research" established by MEXT in August 2014, Nagoya University is progressing forward education of research ethics for students. As part of this effort, the e-learning course "Avoiding Plagiarism" from EPIGEUM Ltd. was officially introduced in 2017 as a requirement of all graduate students. On May 22, 2017, graduate students will receive a notification email from EPIGEUM<technical@epigeum.com> concerning the registration of the course system in the Nagoya University mail (@*.m-box.nagoya-u.ac.jp).
As the "Avoiding Plagiarism" notifications are to be sent on request from Nagoya University, be sure to confirm the email, click on the URL and complete the registration process from the e-learning site to begin the course.

The e-learning course can be taken on both PCs and smartphones. Students who obtain at least 80% on the final test are considered to have passed and completed the course. The course and test can both be conducted as many times as necessary.

◆◆Deadline (Course Completion):June 30th, 2017◆◆
Please be sure to start registration process and activate your Epigeum account AFTER receiving the notification from Epigeum. For more details regarding the registration process, please see the user guide provided in the following URL.
http://web-honbu.jimu.nagoya-u.ac.jp/gakumu/gakumubu/contens/oshirase/20170424_e-learn_en.pdf

If you have any questions concerning the operation, etc., please contact us at the Student Affairs Planning Division.

CONTACT: Inquiries concerning e-learning
Student Affairs Planning Division
   Tel:052-789-2162 E-mail:gak-reform@adm.nagoya-u.ac.jp
   HOURS:Mon - Fri 9am ~ 5pm(excluding 12pm - 1pm)

<Sample of the notification email from EPIGEUM >
-------- Forwarded Message --------
Subject: Account Details for XXXX XXXX at Epigeum
From: Epigeum Course System <technical@epigeum.com>

Hello XXXX XXXX,
You have been registered as a pre-starter at Epigeum. Your account
is created and must be activated before you can use it.
To activate the account click on the following link or copy-paste it
in your browser:
Epigeum Online Course System
After activation you may login to
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX(the actual URL will be shown in your
email) using the following username and password
(which you will have to change to one of your own choosing):
username - your mail-address (@*.m-box.nagoya-u.ac.jp)
password - *********************

--------------------------------
To all graduate students

Hereby attached is the FAQs for the e-learning course "Avoiding
Plagiarism" .
Please take a look at "E-learning Guideline - Frequently asked
questions" if you have any problems in signing in, etc. Thank you.
(Note: Please make sure to complete the course by June 30th)

(E-learning Guideline - Frequently asked questions)
http://web-honbu.jimu.nagoya-u.ac.jp/gakumu/gakumubu/contens/oshirase/20170526_faq_en.pdf
(User guide-e-learning course)
http://web-honbu.jimu.nagoya-u.ac.jp/gakumu/gakumubu/contens/oshirase/20170424_e-learn_en.pdf

News & Events